10 juni 2005

Våldet trappas upp... eller?

Det har varit en händelserik vecka för Sverigedemokraterna. Det är väl knappast någon bland oss som följer den nationalistiska rörelsen som har undgått att höra talas om attacken mot deltagarna i SD:s nationaldagsdemonstration i Växjö häromdagen. Det här är faktiskt bland de mest allvarliga händelser som jag har hört talas om under min tid i partiet och avgjort den mest beslutsamma attacken på flera år. I allmänhet så brukar AFA tycka bättre om att ge sig på mer uppenbara mål såsom NSF, om inte annat så för att dessa oftare är lättare att se på gatan (uniformering, ni vet).

Man kan inte känna annat än avsky för den typ av människor som ägnar sig åt sådant här. Alldeles bortsett från att det rör sig om politiska motståndare så är detta personer som inte klarar av att hantera det faktum att man i en demokrati försöker förändra samhället med argument, inte med våld. När detta väl har sagts så kan man tyvärr också konstatera att sådant här händer, har hänt och kommer att hända igen. AFA kommer inte att försvinna utan snarare bli mer organiserade. Jag ställer mig tveksam till att regimen på allvar skulle ta tag i problemen med attacker mot oss. Det enda vi kan göra är att försöka ha ett såpass väl utvecklat säkerhetstänkande att sådant här kan undvikas så långt möjligt. Det har vi tydligen inte haft den här gången. Enligt uppgift till undertecknad så släpptes informationen om var den anfallna övernattningsplatsen låg ut till vilt främmande människor och med den nivån på säkerheten så är det inte konstigt att en flock lokala AFA-iter lyckades få så här god utdelning på en kvälls verksamhet.

Ibland funderar jag på om jag skall ta med mig min sexårige son på partiträffar. När jag ser sånt här blir jag inte mer motiverad att göra så. Om inte ens jag har lust till det, hur ska då vanligt folk våga?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt rätt Joakim.
Men jag tycker också att om sådant här händer igen så borde också Sverigedemokraterna bära vapen eller något sådant. Det ända skälet till att AFA ens finns är brist på utbildning. Om alla fick lika bra utbildning som oss Svenskar skulle alla inse att vi har rätt, men dom personer som AFA mest består av (invandrare) kommer från dåligt utbildade länder och familjer. Det ända sättet att få en grupp Neanderthal:are att förstå, är att motarbeta dom på samma sätt, med våld.

Anonym sa...

Det är helt verklighetsfrämmande att AFA skulle bestå av "invandrare". Det må i högra grad gälla RF, men de flesta rapporter säger samstämmigt att autovänsterns anhängare återfinns i vit medel- och överklass, grupper som rör sig i skyddade reservat där de inte behöver konfrontera verkligheten.