10 januari 2006

Nytt år, nya tag

Jag insåg nu att det är dags för en uppdatering. Det går minsann undan när det är juletider. Först några förutsägelser:

2006 skall då alltså bli året när Sverigedemokraterna förhoppningsvis kommer in i riksdagen. Själv är jag kanske lite mer tveksam. Jag tror att vi kommer att gå framåt, kanske till 2 % ungefär. I nuläget tror jag inte att vi räåcker ända fram, men fler kommunala mandat lär det bli.

Valet i övrigt är svårtippat. Borgarna verkar ha ett lätt övertag i mätningarna, men se t.ex. den här artikeln om viktade mätningar. Sossarna har ju en traditionellt stark slutspurt, men jag hoppas trots allt att de förlorar i slutänden.

Jag förutspår också ytterligare en bok om SD från Expos sida. De lär ju komma med något innan valet, annars blir jag besviken.

I Det Andra Partiet tror jag på ytterligare intriger. Den nye partiledaren lär skaka om organisationen.

För egen del då? Tja, det börjar kanske bli dags att byta bostad. Kanhända återvänder jag till norduppland om det fungerar yrkesmässigt.

Inga kommentarer: