15 maj 2005

Krögare, lesbianer och diskriminering

Jag får alldeles för många tidningar. Jag tycker visserligen om att läsa, men numer är det rätt sällan som jag (givet arbete och SD-verksamhet) har tid att sitta ned och läsa alla tidskrifter jag får hem ordentligt. Oftast blir det bara en snabb bläddring innan allt åker i pappersinsamlingen, men ibland händer det dock att något fångar mitt intresse.

Världen idag är en kristen tidning som skickar gratisex till mig då och då. I nr 49/2005 kan man läsa på förstasidan om en krögare som blivit dömd till att betala 250 000 kronor i skadestånd till ett lesbiskt par som han avvisat från sin restaurang eftersom de hånglade inne på krogen - allt enligt en ny lag som förbjuder diskriminering. Det här är vansinne. Det må vara att lesbiska kvinnor har lust att hångla även de, men jag tycker inte att det skall vara självklart att de ska få göra det överallt där de känner för det. Framför allt så anser jag att en krögare skall ha rätt att bestämma vem som skall släppas in och vem som inte skall släppas in på sitt eget etablissemang. Såvitt jag vet så finns det i Kungliga Huvudstaden rätt gott om homohak - varför inte uppsöka ett sådant?

Tyvärr har ju SD också antagit en skrivning om förbud mot diskriminering, så det dröjer kanske inte länge innan hånglande lesbianer invaderar också våra riksårsmöten - vem vet?

Inga kommentarer: